Opskrifter

torsdag den 21. november 2013

Sy til din baby - Puslehynde

Da jeg skulle købe ind til sengerand, var der skum tilovers og det passede perfekt i størrelsen til vores hjemmelavede puslekommode- nemlig 60*60 cm.
Så jeg fik købt noget vandtæt stof uden farlige stoffer i og gik i gang med at sy stof til puslepuden.
Jeg har igen ikke fået taget billeder i processen, men kun af det færdige projekt.

Hynden er 60*60 og 5 cm tyk.

Jeg klippede 5 stykker stof ud.
1 stykker der hedder 72*72*67*62. (er incl. sømrum)
1 stykker der har 61 cm. hele vejen rundt (dette blev til siden der ligger opad)
3 stykker til siderne 61*7 (er incl. sømrum)

Der er pippingkant på, hvilket sagtens kan undværes og så er det lige meget hvilken side der er opad.

Den sidste side hvor hullet til hynden skulle ind, har jeg indlagt en lynlås i, så hynden tages ud og betrækket kan vaskes.
Det hele syes sammen, så du får en pose du kan putte hynden ned i også stykket med lynlås, så hynden puttes i gennem lynlåsen.

Håber ikke DIY'en var for besværlig, men det er svært at beskrive når der ikke er billeder. Håber den kan bruges og i er velkommen til at stille spørgsmål eller give tips til en anden måde.

Den er ikke blevet lige køn i alle hjørner, men overordnet er jeg glad for den :) Nu skal lillesøster bare komme ud, så den kan tages i brug :)







4 kommentarer:

  1. Hvor er den bare blevet fin :)
    Kh Sabrina

    SvarSlet
  2. Hej.
    Faldt lige over denne fine DIY, da jeg er ved at sy en hynde. Jeg skal også have lynlås i, ligesom du har gjort. Har du syet hele hynden også klippet hul til lynlåset også syet det i. Eller hvordan har du gjort? :-)

    SvarSlet
  3. Hejsa Marie.
    Dejligt du kan bruge den. jeg klippede en rektangel og klippede derefter et hul så det passede med lynlåsen. på denne måde l---------------------l
    Syede lynlåsen i og derefter hele stykket i. Gir det mening?
    Kh. Susan

    SvarSlet

Tusind tak for din kommentar. Dejligt du kiggede forbi, kom endelig igen :O)